Ma 2018. január 17., szerda,
Antal és Antónia napja van.

NYÍREGYHÁZA MEGYEI JOGÚ VÁROS POLGÁRMESTERI HIVATAL
HATÓSÁGI FŐOSZTÁLY – IGAZGATÁSI OSZTÁLY
ANYAKÖNYVI CSOPORT


Haláleset bejelentésével és anyakönyvezésével kapcsolatos információ



A haláleset intézetben és intézeten kívül történhet. Intézetben történt halálesetről jegyzőkönyv és statisztikai lap kiállításának kötelezettsége és a bejelentés terheli az intézetet. Az intézet kategóriába nemcsak a megyei kórház, de a szociális otthonok és hasonló intézmények is ide sorolhatóak. Intézeten kívül történt haláleset anyakönyvezésekor a jegyzőkönyvet és a hozzá tartozó statisztikai lapot az anyakönyvvezető állítja ki.

A haláleset anyakönyvezése a bejelentéskor készült jegyzőkönyv, és az orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány alapján történik.

A haláleset anyakönyvezéséhez szükséges:
  • az elhalt személy születési és/vagy házassági , özvegy családi állapot esetén pedig a volt házastárs halotti anyakönyvi kivonata.
  • Szükséges továbbá a személyazonosító igazolvány, a lakcímet igazoló hatósági bizonyítvány,
  • amennyiben az elhalt rendelkezett érvényes útlevéllel és
  • érvényes új típusú vezetői engedéllyel, úgy ezen okmányokat, azok bevonása céljából a haláleset anyakönyvezésekor az anyakönyvvezető részére át kell adni.

Amennyiben a haláleset anyakönyvezésekor a hozzátartozó vagy halálesetet bejelentő személy az anyakönyvezéshez szükséges anyakönyvi kivonatokkal, vagy azok valamelyikével nem rendelkezik, úgy azt az anyakönyvvezető az adatok egyeztetése és ellenőrzése céljából, hivatalból beszerzi.

Az adatok ellenőrzése és az állampolgárság vizsgálata után, a halálesetet az anyakönyvvezető a halotti anyakönyvbe bejegyzi. Erről anyakönyvi kivonatot állít ki, s azt a hozzátartozó, illetve a halálesetet anyakönyveztető részére átadja. Igazolást ad ki az anyakönyvvezető a bevont személyi okmányokról, valamint a halott-vizsgálati bizonyítvány hozzátartozói példányát bélyegzőlenyomattal látja el. Teljesíti az előírt adatszolgáltatásokat.

A bevont személyazonosító okmány(oka)t a Járási Hivatal Okmányirodája részére jegyzékkel és halotti anyakönyvi értesítővel együtt megküldi.

A hozzátartozónak lehetősége van az elhalt személy személyazonosító igazolványának és/vagy útlevelének megtartására, amelyre nyilatkoznia kell. A visszakért okmányokat az anyakönyvvezető érvényteleníti és átadja a hozzátartozó részére. Az okmányirodát e tényről hivatalból értesíti. Az elhalt születését és házasságkötését nyilvántartó anyakönyvi hivatalt a haláleset tényéről értesíti.

A halott-vizsgálati bizonyítvány erre szolgáló (III.) példányát a lakóhely szerint illetékes jegyzőnek a hagyatéki eljárás megindítása céljából megküldi.

Nem magyar állampolgár halálesetéről anyakönyvi kivonatot és anyakönyvi másolatot állít ki, melyet a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium részére - külföldre történő továbbítás céljából -, megküldi. A Magyarországon lakó külföldi állampolgár halálesetéről a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Regionális Igazgatóságát értesíti.

A halálesetet a betűrendes névmutatóba az anyakönyvvezető bejegyzi. A haláleset tényét az országos személyadat-és lakcímnyilvántartásba rögzíti. A feldolgozás után az iratokat az anyakönyvi irattárban elhelyezi.

 
a
 
a

Oldalunk sütiket használ a megjelenítéshez. Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek. Cookie szabályzat..

Elfogadom a sütik használatát.