Ma 2020. május 25., hétfő,
Orbán napja van.
.
Cím rögzítése
-
Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet alapján végzi a címek központi címregiszterbe történő rögzítését.
.
Cím rögzítésére akkor kerülhet sor, ha:
  1. a határozattal megállapított cím az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve,
  2. az ingatlan-nyilvántartásban a cím helyesen szerepel (nem tartalmazza a „felülvizsgálat alatt” kiegészítést), de a központi címregiszterben nincs rögzítve,
  3. cím a központi címregiszterben szerepel, de nem bejelentkezhető és lakcímet kívánnak létesíteni rá
.
Amennyiben a kérelemben foglaltak a jogszabályi előírásoknak megfelelnek, a hatóság intézkedik a cím rögzítésére, ellenkező esetben elutasítja a kérelmet vagy felszólítja kérelmezőt a hiányosság pótlására.
.
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 5. § (2) bekezdése szerint: a polgár lakóhelye annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él. A lakcímbejelentés szempontjából lakásnak tekintendő az az egy vagy több lakóhelyiségből álló épület vagy épületrész, amelyet a polgár életvitelszerűen otthonául használ, továbbá - a külföldön élő magyar és nem magyar állampolgárok kivételével - az a helyiség, ahol valaki szükségből lakik, vagy - amennyiben más lakása nincs - megszáll. Az épületnek meg kell felelnie az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 105. §-ban foglalt lakhatás feltételeinek.
.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a kérelem az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény előírásai alapján csak elektronikus úton nyújtható be.
.
Természetes személyek papír alapon is benyújthatják kérelmüket.
.
Az ügyintézés határideje 60 nap.
.
Az ügyintézés helye: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztály „B” épület földszint, ügyfélszolgálat.
.
Telefonon az alábbi elérhetőségen kérhetnek információt: 42/524-524/767
.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a személyes ügyintézéshez Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala lehetőséget biztosít előzetes időpontfoglalásra, ami az alábbi linken érhető el:
.
.
Személyes/postai úton történő kérelem benyújtáshoz letölthető és kinyomtatható címrögzítés kérelem nyomtatvány az alábbi linken érhető el:
.
.
A dokumentum elektronikusan is kitölthető!
.
Ügyfélkapun történő kérelem benyújtás az alábbi linken érhető el
 
a
 
a

Látássérült verzió

Oldalunk sütiket használ a megjelenítéshez. Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek. Cookie szabályzat..

Elfogadom a sütik használatát.