Ma 2018. augusztus 20., hétfő,
István napja van.

Házszám megállapítása



Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet és a házszám megállapításáról és a házszám- és utcanévtáblák elhelyezésének rendjéről szóló 18/2007. (V.22.) Kgy rendelet alapján végzi a házszámok megállapítását.

Házszám megállapítására akkor kerülhet sor, ha:
  1. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a címe (utca, házszám)
  2. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a házszáma
  3. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nem megfelelően van feltüntetve a címe (utca, házszáma)

Felhívjuk a figyelmet, hogy házszám megállapítására csak hivatalosan, önkormányzati rendelettel elnevezett utcanévvel rendelkező közterületi kapcsolat esetén van lehetőség.

Ha az ingatlan névtelen utcával határos, a házszám megállapításra irányuló kérelem benyújtása előtt az utca elnevezését kell kezdeményezni az illetékes osztálynál Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűléséhez címzett kérelemmel.

Az ingatlannak önálló helyrajzi számmal kell rendelkeznie.

Társasház, szövetkezeti ház, vagy egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében az egész, egy helyrajzi-szám alatt nyilvántartott
ingatlan (földrészlet) tekintetében van csak lehetőség a házszám megállapítására, mivel az úttal (közút, magánút, egyéb közterület) érintkezés csak az egész társasház, szövetkezeti ház, egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében áll fenn.

Az egyes albetétek (társasházi lakások) esetében a házszámok megállapítása, módosítása, kijavítása a társasház közösségének kötelessége. Ezt a társasházi alapító okirat, vagy Szervezeti és működési szabályzat megalkotásával, módosításával tehetik meg.

Az eljárás során hatóságunk az ingatlanhoz (helyrajzi számhoz) tartozó házszám megállapításáról rendelkezik helyszíni szemle lefolytatását követően.

Az ügyintézési határidő a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény alapján 21 nap.

Az ügyintézés helye: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztály „B” épület fsz.3. iroda.

Az eljárás lefolytatására bejelentésre kerülhet sor. A bejelentés benyújtása illeték- és költségmentes.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a bejelentés csak papír alapon nyújtható be. A bejelentés beadásához rendelkezésre áll az alábbi nyomtatvány, melyet vagy elektronikusan kitöltve, kinyomtatva, vagy kinyomtatva és kézzel kitöltve tud hatóságunkhoz eljuttatni ügyfélfogadási időben személyesen, vagy postai úton.

Házszám megállapításának nyomtatványai:

A dokumentum elektronikusan kitölthető!


Kérdés esetén, telefonon az 524-524/392 melléken állunk rendelkezésükre munkaidőben.
 
a
 
a

Oldalunk sütiket használ a megjelenítéshez. Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek. Cookie szabályzat..

Elfogadom a sütik használatát.