Ma 2020. május 25., hétfő,
Orbán napja van.
.
Cím megállapítása
.
Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet és a házszám megállapításáról és a házszám- és utcanévtáblák elhelyezésének rendjéről szóló 18/2007. (V.22.) Kgy. rendelet alapján végzi a címek megállapítását.
.
Cím megállapítására akkor kerülhet sor, ha:
  1. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a címe (utca, házszám)
  2. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a házszáma
  3. az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nem megfelelően van feltüntetve a címe (utca, házszáma)
.
Felhívjuk a figyelmet, hogy cím megállapítására csak hivatalosan, önkormányzati rendelettel elnevezett utcanévvel rendelkező közterületi kapcsolat esetén van lehetőség.
.
Ha az ingatlan névtelen utcával határos, a cím megállapításra irányuló kérelem benyújtása előtt az utca elnevezését kell kezdeményezni Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűléséhez címzett kérelemmel.
.
Az ingatlannak önálló helyrajzi számmal kell rendelkeznie.
.
Társasház, szövetkezeti ház, vagy egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében az egész, egy helyrajzi-szám alatt nyilvántartott ingatlan (földrészlet) tekintetében van csak lehetőség a cím megállapítására, mivel az úttal (közút, magánút, egyéb közterület) érintkezés csak az egész társasház, szövetkezeti ház, egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében áll fenn.
.
Az egyes albetétek (társasházi lakások) esetében a címek megállapítására, módosítására, kijavítására a társasház közösségének nyilatkozata, döntése alapján kerül sor.
.
Az eljárás során hatóságunk az ingatlanhoz (helyrajzi számhoz) tartozó cím megállapításáról rendelkezik helyszíni szemle lefolytatását követően.
.
Az ügyintézés határideje 60 nap.
.
Az ügyintézés helye: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztály „B” épület földszint, ügyfélszolgálat.
.
Az eljárás lefolytatására kérelemre kerülhet sor. Az eljárás illetéke 3000,- forint.
.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a kérelem az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény előírásai alapján csak elektronikus úton nyújtható be. Gazdálkodó szervezetek az illetéket fizetési kötelezettségüket a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01012107-00000000 számú számlaszámra történő átutalással teljesíthetik. A kérelemhez csatolandó az átutalás bizonylata.
.
Természetes személyek papír alapon is benyújthatják kérelmüket. Ebben az esetben lehetőség van az eljárási illeték illetékbélyeg formájában történő teljesítésére.
.
Telefonon az alábbi elérhetőségen kérhetnek információt: 42/524-524/767
.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a személyes ügyintézéshez Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala lehetőséget biztosít előzetes időpontfoglalásra, ami az alábbi linken érhető el:
.
.
Személyes/postai úton történő kérelem benyújtáshoz letölthető és kinyomtatható címmegállapítás kérelem nyomtatvány az alábbi linken érhető el:
.
.
A dokumentum elektronikusan is kitölthető!
.
Ügyfélkapun történő kérelem benyújtás az alábbi linken érhető el:
.

 
a
 
a

Látássérült verzió

Oldalunk sütiket használ a megjelenítéshez. Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek. Cookie szabályzat..

Elfogadom a sütik használatát.