Ma 2018. augusztus 20., hétfő,
István napja van.

Szálláshely-üzemeltetési engedélyek


A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet a szálláshelyek üzemeltetési engedélyezésére irányuló eljárások lefolytatására, valamint a szálláshely szolgáltatások felügyeletére a települések jegyzőjét jelöli ki. Nyíregyháza közigazgatási területén a jegyző hatáskörét a Polgármesteri Hivatal Hatósági Főosztály Igazgatási Osztálya gyakorolja.


A szálláshely-üzemeltetési engedélyezési eljárás az alábbi szálláshely típusokra terjed ki:
  • szálloda: az a kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából létesített szálláshelytípus, amelyben a szálláshely szolgáltatása mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújtanak, és ahol a hasznosított szobák száma legalább tizenegy, az ágyak száma legalább huszonegy,
  • panzió: az a kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából létesített szálláshelytípus, ahol az e célra hasznosított szobák száma legalább hat, de legfeljebb tíz, az ágyak száma legalább tizenegy, de legfeljebb húsz,
  • kemping: az a külön területen kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából létesített szálláshelytípus, amelyben szállás céljából a vendégek és járműveik számára elkülönült területet (a továbbiakban: területegység), illetve üdülőházat (a továbbiakban együtt: lakóegység) és egyéb kiszolgáló létesítményeket (például tisztálkodási, mosási, főzési, egészségügyi célokat szolgáló vizesblokk, portaszolgálat stb.) biztosítanak, és amely legalább kilenc lakóegységgel rendelkezik,
  • üdülőház: az a kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából, közművesített területen létesített szálláshelytípus, amelyben a vendégek részére a szállást különálló épületben vagy önálló bejárattal rendelkező épületrészben (üdülőegységben) nyújtják, függetlenül a szobák vagy ágyak számától,
  • közösségi szálláshely: az a kizárólag szálláshely-szolgáltatás folytatása céljából létesített szálláshelytípus, amelyben az egy szobában található ágyak külön-külön is hasznosításra kerülnek, s ahol az e célra hasznosított szobák száma legalább hat, az ágyak száma legalább tizenegy,
  • egyéb szálláshely: szálláshely-szolgáltatás céljára hasznosított, az a)-g) pont alá nem tartozó, nem kizárólag szálláshely-szolgáltatás rendeltetéssel létesített önálló épület vagy annak lehatárolt része, ahol az e célra hasznosított szobák száma legfeljebb nyolc, az ágyak száma legfeljebb tizenhat,

A szálláshely-üzemeltetési engedély iránti kérelemben meg kell jelölni:
  • a szálláshely-szolgáltató nevét, címét, illetve székhelyét,
  • a szálláshely-szolgáltató adóazonosító számát, statisztikai számjelét,
  • a szálláshely címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát,
  • a szálláshely befogadóképességét:
a) a vendégszobák, továbbá - kemping esetén - területegységek száma, és
b) az ágyak száma,
  • a szálláshely használatának jogcímét,
  • a szálláshely elnevezését,
  • azt, hogy a szálláshely-szolgáltató mely szálláshelytípusra kéri az üzemeltetési engedélyt,
  • azt, hogy a szálláshely-szolgáltató a szálláshelyen kíván-e élelmiszert, élelmiszer-nyersanyagot előállítani, felhasználni vagy forgalomba hozni.
  • azt, ha a szálláshely-szolgáltató helyszíni szemle tartását kéri.

A szálláshely-üzemeltetési engedély iránti kérelemhez mellékelni kell:

  • 3.000 Ft illetékbélyeget;
  • nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a szálláshely használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat, vagy annak másolata (a tulajdoni lap kivételével);
  • haszonélvezet esetében – ha nem a tulajdonos vagy a haszonélvező a szálláshely-szolgáltató – a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
  • közös tulajdonban álló szálláshely esetében, ha nem valamennyi tulajdonostárs a kérelmező, a szálláshely-szolgáltató a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat.
  • Egyéb szálláshely bejelentése esetén, amennyiben az ingatlan nem szálláshely funkcióval szerepel az ingatlan nyilvántartásban, úgy hozzájárulás a Főépítészi Osztálytól rendeltetés megváltoztatására vonatkozóan.

Nyíregyháza Megyei Jogú város Közgyűlésének az idegenforgalmi adóról szóló 15/2003. (III. 27.) számú rendelete alapján a szálláshely szolgáltatók meghatározott adattartalmú nyilvántartást kötelesek vezetni. A „Vendég- és idegenforgalmi nyilvántartás” kiadvány a TDM irodában szerezhető be (Nyíregyháza Bethlen Gábor u. 1.). A kiadványt a szálláshely-szolgáltatási engedély kiadásával egyidejűleg az Igazgatási osztály hitelesíti. Amennyiben a szolgáltató a nyilvántartást elektronikusan kívánja vezetni, az erre vonatkozó nyilatkozatot hatóságunknál le kell adni.

A kérelem alapján hatóságunk engedélyezési eljárást folytat le, melynek során szakhatósági megkeresést végez és a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül dönt az engedély megadásáról vagy a kérelem elutasításáról.
Az ügyintézési határidőbe azonban nem számítanak azok az eljárási cselekmények, melyeket a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályiról szóló 2004. évi CXL. törvény nevesít (pl. a szakhatóság eljárásának, vagy a hiánypótlás teljesítésének időtartama).
Az engedély megadása esetén a tevékenység folytatását a hatóság nyilvántartásába rögzíti, és az önkormányzat honlapján közzé teszi. A nyilvántartásba vételről hatóságunk értesíti az érintett hatóságokat.


Szakhatósági eljárási díjak (egyéb szálláshely kivételével)

  • Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat díja 28.500,- Ft
  • Építésügyi Hatóság díja 20.000,- Ft (kivéve, ha a szálláshelyre vonatkozóan a kérem benyújtását megelőző 6 hónapon belül használatbavételi engedélyt adtak ki)

Ha a szálláshely-üzemeltetési engedély megadását követően változás következik be a szálláshely-szolgáltató, illetve a szálláshely adataiban, azt a szálláshely-szolgáltató haladéktalanul, illetve a szálláshely megszűnése esetén a megszűnést követő nyolc napon belül köteles bejelenteni a jegyzőnek.

A szálláshelyen szálláshely-szolgáltatás nyújtására jogosult személyében történő változás esetén a változást, annak megfelelő igazolása mellett, az új jogosult köteles bejelenteni.


Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kérelmek csak papír alapon nyújthatók be. A kérelem beadásához rendelkezésre állnak az alábbi nyomtatványok, melyeket vagy elektronikusan kitöltve, kinyomtatva, vagy kinyomtatva és kézzel kitöltve tud hatóságunkhoz eljuttatni ügyfélfogadási időben személyesen, vagy postai úton.

Szálláshely-üzemeltetési engedélyek nyomtatványai:


A dokumentumok elektronikusan kitölthetőek!


Az ügyintézés helye: Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal 4400 Nyíregyháza Kossuth tér 1. B. épület fsz. 4.

Kérdés esetén, telefonon az 524-524/383 melléken állunk rendelkezésükre munkaidőben.
 
a
 
a

Oldalunk sütiket használ a megjelenítéshez. Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek. Cookie szabályzat..

Elfogadom a sütik használatát.