Cím megállapítása |
. |
Nyíregyháza közigazgatási területén Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztálya elsőfokú hatóságként a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet és a közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 29/2022 (XII.1.) KGy rendelet alapján végzi a címek megállapítását. |
. |
Cím megállapítására akkor kerülhet sor, ha: |
- az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a címe (utca, házszám)
- az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nincs feltüntetve a házszáma
- az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban nem megfelelően van feltüntetve a címe (utca, házszáma)
- az ingatlannak az ingatlan-nyilvántartásban a címet követően a „felülvizsgálat alatt” szöveg szerepel és nem került sor a felülvizsgálatára. (A felülvizsgált címek itt tekinthetők meg.)
|
. |
Felhívjuk a figyelmet, hogy cím megállapítására csak hivatalosan, önkormányzati rendelettel elnevezett utcanévvel rendelkező közterületi kapcsolat esetén van lehetőség. |
. |
Ha az ingatlan névtelen utcával határos, a cím megállapításra irányuló kérelem benyújtása előtt az utca elnevezését kell kezdeményezni Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűléséhez címzett kérelemmel. |
. |
Az ingatlannak önálló helyrajzi számmal kell rendelkeznie. |
. |
Társasház, szövetkezeti ház, vagy egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében az egész, egy helyrajzi-szám alatt nyilvántartott ingatlan (földrészlet) tekintetében van csak lehetőség a cím megállapítására, mivel az úttal (közút, magánút, egyéb közterület) érintkezés csak az egész társasház, szövetkezeti ház, egyéb osztatlan közös tulajdonú ingatlan esetében áll fenn. |
. |
Az egyes albetétek (társasházi lakások) esetében a címek megállapítására, módosítására, kijavítására a társasház közösségének nyilatkozata, döntése alapján kerül sor. |
. |
Az eljárás során hatóságunk az ingatlanhoz (helyrajzi számhoz) tartozó cím megállapításáról rendelkezik helyszíni szemle lefolytatását követően. |
. |
Az eljárás lefolytatására kérelemre kerülhet sor. |
. |
Az ügyintézés határideje 60 nap. |
. |
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a kérelem az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény előírásai alapján csak elektronikus úton nyújtható be. |
. |
Természetes személyek papír alapon is benyújthatják kérelmüket. |
. |
A gyorsabb ügyintézés érdekében kérjük, részesítse előnyben az elektronikus, illetve a telefonon történő kapcsolattartást. |
. |
Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy a kérelem személyes benyújtására kizárólag előre foglalt időpontban van lehetőség, ami az alábbi linken érhető el. |
. |
|
. |
Ügyfélkapun történő kérelem benyújtás az alábbi linken érhető el: E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL |