Featured

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Pályázati felhívása

"NYÍREGYHÁZA MEGYEI JOGÚ VÁROS EGÉSZSÉGÜGYI TÁMOGATÓ ALAP PROGRAM (ETAP)

a Nyíregyháza Megyei Jogú Várossal ellátási szerződést kötött felnőtt-, gyermek-, és fogorvosoknak"

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Közgyűlése a 118/2024. (IX. 12.) számú határozatával döntött az Egészségügyi Támogató Alap Program 2024. évi működtetéséről, és annak végrehajtása érdekében szerződést kötött a PRIMOM Alapítvánnyal.

A program célja

Az ETAP Program általános célja a Nyíregyháza város területén területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi (házi felnőtt-, gyermekorvosi, fogorvosi – továbbiakban: Kedvezményezett Praxisok) praxisok működésének vissza nem térítendő támogatása a területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi (házi felnőtt-, gyermekorvosi, fogorvosi) praxisok korszerű és hatékony feltételrendszerének kialakítása és a minőségi ellátás biztosítása, javítása.

Támogatható tevékenységek köre

  • a 60/2003 (X. 20.) ESzCsM rendeletben foglalt minimumfeltételeknek megfelelő orvos technikai műszer, gép, eszköz, berendezések beszerzése;
  • a NEAK szerződésben engedélyezett tevékenységek végzéséhez szükséges minőségi definitív ellátás biztosításához elengedhetetlen műszer, gép, eszköz beszerzése, kivéve képalkotó diagnosztika (pl. ultrahang);
  • az alapellátásban használható sürgősségi ellátás eszköz beszerzése (pl. sürgősségi táska, defibrillátor) abban az esetben, ha az orvosi rendelő kompetens alkalmazottja, vagy funkcionális privatizációban működtetett egészségügyi szolgáltató munkavállalója vállalja legalább 5 éven keresztül, évente a sürgősségi ellátás vizsgával egybekötött továbbképzését;
  • olyan mobil eszközök beszerzése is támogatható, amely szükséges a szolgáltatás ellátásához (pl.: hordozható defibrillátor, esetleg hordozható EKG);
  • népegészségügyi, preventív célú szolgáltatások biztosítása (pl. ingyenes védőoltások, prevenciós rendelés, rendelési időn kívül tanácsadás, a praxishoz tartozó lakosok egészségi állapot felmérése, promóciós anyagok beszerzése),
  • a betegek komfortérzetét javító, egyéb kapcsolódó eszközök, berendezés beszerzése (pl. klíma berendezés, a levegő fertőtlenítésére (elpusztítja a mikroorganizmusokat) alkalmas légtisztító berendezések beszerzése),
  • egészségügyi alapellátáshoz szükséges, telekommunikációt segítő IT fejlesztés: hardver és szoftver beszerzése. A támogatásból létrehozott informatikai rendszernek alkalmasnak kell lennie az intézményközi (azonos, valamint különböző ellátási szintű egészségügyi szolgálatok közötti) informatikai integrációra”

azzal a feltétellel, hogy az az egészségügyi alapellátást szolgálja.

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata a PRIMOM Vállalkozásélénkítő Alapítvány közreműködésével – jelen pályázati felhívásban foglalt feltételekkel – pályázat útján elnyerhető pénzügyi támogatással segíti a háziorvosokat.

Rendelkezésre álló forrás

A támogató program megvalósításához rendelkezésre álló keretösszeg 6.000.000 Ft vissza nem térítendő támogatás.

A támogatás benyújtására jogosult személyek

Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény (praxis törvény) hatályos rendelkezései szerint a területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi (házi felnőtt-, gyermekorvosi, fogorvosi) praxis tulajdonosa (továbbiakban: Támogatott Praxis), akinek Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzatával hatályos feladat-ellátási szerződése van és mind az állam, mind az önkormányzat felé teljesíti adófizetési és egyéb szerződéses kötelezettségeit, nincs adó-, sem illeték-, sem szociális hozzájárulási adó tartozása.

Támogatási program lejáratának végső határideje

2025. augusztus 31.

Támogatás formája

A pályázaton elnyerhető támogatás formája vissza nem térítendő támogatás.

A Támogatás mértéke

  1. a megvalósítani kívánt beszerzés költségének legfeljebb 60%-a,
  • a 60/2003 (X. 20.) ESzCsM rendeletben foglalt minimumfeltételeknek megfelelő orvos technikai műszer, gép, eszköz, berendezések beszerzésére;
  • a NEAK szerződésben engedélyezett tevékenységek végzéséhez szükséges minőségi definitív ellátás biztosításához elengedhetetlen műszer, gép, eszköz beszerzésére, kivéve képalkotó diagnosztika (pl. ultrahang);
  • az alapellátásban használható sürgősségi ellátás eszközeire (pl. sürgősségi táska, defibrillátor) beszerzése abban az esetben, ha az orvosi rendelő kompetens alkalmazottja, vagy funkcionális privatizációban működtetett egészségügyi szolgáltató munkavállalója vállalja legalább 5 éven keresztül, évente a sürgősségi ellátás vizsgával egybekötött továbbképzését;
  • olyan mobil eszközök beszerzése is támogatható, amely szükséges a szolgáltatás ellátásához (pl.: hordozható defibrillátor, esetleg hordozható EKG);
  • népegészségügyi, preventív célú szolgáltatások biztosítására (ingyenes védőoltások, prevenciós rendelés, rendelési időn kívül tanácsadás, a praxishoz tartozó lakosok egészségi állapot felmérése, promóciós anyagok beszerzése),
  1. a megvalósítani kívánt beszerzés költségének legfeljebb 50%-a,
  • a betegek komfortérzetét javító, egyéb kapcsolódó eszközök, berendezés beszerzésére, (pl. klíma berendezés, a levegő fertőtlenítésére (elpusztítja a mikroorganizmusokat) alkalmas légtisztító berendezések beszerzése),
  • egészségügyi alapellátáshoz szükséges, telekommunikációt segítő IT fejlesztés: hardver és szoftver beszerzése. A támogatásból létrehozott informatikai rendszernek alkalmasnak kell lennie az intézményközi (azonos, valamint különböző ellátási szintű egészségügyi szolgálatok közötti) informatikai integrációra.

A támogatás összege

Jelen pályázat keretében igényelhető összeg minimum 50 000 Ft, legfeljebb 400.000 Ft.

Támogatás jelen Felhívás keretén belül egy praxisra egyszer igényelhető.

Megkezdettség

Támogatás a pályázat benyújtása előtt megkezdett tevékenységekre nem igényelhető.

Támogatás igénylésének menete, szükséges dokumentumok

A pályázat benyújtásának határideje

2024. szeptember 15-től december 15-ig. A program lejáratának végső határideje: 2025. augusztus 31.

A pályázat benyújtásának formája

A pályázatokat 1 példányban papíralapon személyesen, vagy levélben postai úton lehet benyújtani a PRIMOM Vállalkozásélénkítő Alapítványhoz (Nyíregyháza, Luther u. 16.) ügyfélfogadási időben.

Ügyfélfogadási idő: hétfőtől csütörtökig 9-15 óráig, pénteken 9-11.30 óráig.

A pályázat elbírálásának határideje

A pályázatok elbírálása a meghirdetéstől számítva 3 hetes periódusokban történik folyamatosan.

Szerződéskötés a nyertes pályázókkal, szerződési biztosíték

A nyertes pályázókkal a Bíráló Bizottság döntését követően az Alapítvány 10 munkanapon belül támogatási szerződést köt. A szerződést magánokiratba kell foglalni, melyet ügyvéd ellenjegyez, az ellenjegyzés díja a pályázót terheli.

Ezen túl sem az Önkormányzat, sem az Alapítvány semmilyen díjat nem kér, és semmilyen, a pályázattal kapcsolatban felmerülő költséget nem térít meg a Támogatott Praxis részére.

A támogatás célra történő felhasználásának biztosítéka a praxist működtető háziorvos készfizető kezesi kötelezettségvállalása.

A támogatás felhasználásának határideje

A támogatást a támogatási szerződés aláírásától számított 90 napon belül fel kell használni. Különleges esetekben (a beszerzés átfutási ideje, hosszabb, mint 90 nap) ügyfél kérelmére a Bizottság meghosszabbíthatja a felhasználás határidejét, de maximum 6 hónap áll rendelkezésre a támogatás felhasználására.

A támogatás folyósítása és a támogatás felhasználásának igazolása

Támogatott köteles a támogatási szerződés aláírásától számított 180 napon belül a támogatás célra történő felhasználását igazolni és a célok megvalósulásáról, illetve a megítélt pénzösszeg felhasználásáról a támogatási döntést követően kelt hitelesített számlamásolatokkal, számviteli bizonylatokkal (átutalással történő fizetés esetén az átutalást igazoló banki kivonat eredeti vagy bank által hitelesített másolata csatolandó) ellátott elszámolást a PRIMOM Alapítvány részére megküldeni.

Pályázathoz benyújtandó dokumentumok (mellékelve)

  • Pályázati adatlap nyomtatvány (1. sz. melléklet),
  • Nyilatkozatok (2. sz. melléklet),
  • Vállalkozói igazolvány másolata vagy igazolás másolata a vállalkozás nyilvántartási számáról,
  • gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat,
  • Árajánlat, vagy költségvetés megvásárolandó eszközről, berendezésről, gépről, szolgáltatás biztosításáról,
  • bankszámlaszám.

Pályázatot Bíráló Bizottság

A támogatások odaítéléséről a Bíráló Bizottság dönt. A pályázatok elbírálását az Alapítvány mikrohitel bizottsága végzi, melynek szavazati és egyetértési joggal rendelkező tagja Nyíregyháza Megyei Jogú Város Polgármestere által delegált tag, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Oktatókórház Jósa András Tagkórháza által delegált szakorvos, a Nyíregyházi Szociális Gondozási és Egészségügyi Alapellátási Központ által delegált tag, tanácskozási joggal rendelkező tagja a KÖZIM egészségügyi területért felelős szakembere.

A bizottság határozatképes, ha legalább 4 fő (ebből legalább 2 fő delegált, szavazati joggal rendelkező) jelen van, döntését egyszerű többséggel – külön indokolás nélkül - hozza meg. A döntésről jegyzőkönyv készül.

A PRIMOM Alapítvány a döntésről a pályázó praxist, az Önkormányzat Szociális és Köznevelési Osztályát írásban értesíti.

A praxis fenntartására vonatkozó kötelezettségek

A Kedvezményezett Praxis a támogatási szerződésben vállalja, hogy a támogatás folyósítását követően legalább 3 évig fogja a praxist működtetni. Amennyiben a praxis 3 éven belül tulajdonosváltáson megy keresztül (és az új praxis tulajdonos megfelel jelen pályázati feltételeknek), a támogatással finanszírozott eszközt, berendezést átadhatja az új tulajdonosnak, melyről nyilatkoznia kell, hogy a beszerzés az egészségügyi alapellátás keretében végzett háziorvosi tevékenységet szolgálja.

A támogatott fejlesztést az alapellátásból kivonni nem lehet, amennyiben mégis kivonja a Kedvezményezett Praxis akkor a támogatást egy összegben köteles visszafizetni.

Pályázattal kapcsolatos közlemények közzététele a Nyíregyházi Naplóban, valamint Nyíregyháza Megyei Jogú Város honlapján a wwww.nyiregyhaza.hu honlapon történik.

Az Önkormányzat, valamint az Önkormányzat megbízásából a PRIMOM Alapítvány munkatársai a támogatás folyósításakor (előzetes ellenőrzés), a támogatás felhasználása során, illetve célfeladat teljesítését illetően a támogatás folyósítását követően is jogosultak ellenőrzést végezni.

Image
Image
Image

Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata

4400 Nyíregyháza, Kossuth tér 1.

varoshaza.nyiregyhaza.hu

Impresszum  |  Adatvédelmi nyilatkozat